Versenyeink
Eseményeink
Böngésző
KORÁBBI VERSENYEINK
Főoldal » Edzéstanácsok » Weldon Johnson futás tippjei - A sikeres futó titka

Hírek

Weldon Johnson futás tippjei - A sikeres futó titka
dátum: 2012-07-22 20:07:00

Weldon Johnson futás tippjei - A sikeres futó titka

Edző, edzésterv
Johnson szerint a futók legnagyobb hibája a helytelen edzés, állítja, hogy neki van a világ legjobb edzője. Legyen edzőnk!

Edzőpartner, futótársak
Nehéz edzőt (edzőpartnert) találni, aki feláldozza a futásait az érdekünkben. Viszont ha találunk egy  futótársat vagy egy futóközösséget, az nem csak az edzésprogramunkat élénkíti meg, hanem mentálisan is segít, hogy ne önmagunkra koncentráljunk, hanem másra figyeljünk.

 



Magasabb kilométerszám
A magas heti kilométerszám elérésének a kulcsa, hogy a futó kilométereink számát éveken át ésszel növeljük, míg elérjük a határainkat. Manapság divatos kevés kilométerszámból sokat kihozni, ami a mai felfokozott életmódból adódik, mindent rövid idő alatt, kevés befektetéssel gyorsan akarunk elérni.

Pihenő napok, regenerálódás kemény edzések és hosszú futások között
A lassú futások segítik elő a regenerálódást a hosszú futások vagy a kemény edzések után. Minden futásnak megvan a saját célja; a lassú átmozgató futások lényegének megértése után sokkal jobb eredményeket fogunk elérni.

Fuss terepen!
Futás terepen csapatban, közösségben. Fogj egy golflabdát és ejtsd le a járdán: becsapódik és visszapattan. Majd ejtsd a fűbe.. Most képzeld el, hogy a golflabda a Te lábad! Beton aszfalt kerülésével a lágyabb talajon nem csak a bokád erősödik, hanem a sérülésveszély is csökken!

 

 


Együnk futás után
Minden futás után - lehetőleg 30 percen belül-,  együnk szénhidrát tartalmú ételeket. Edzések után az izmok cukortartalma kiürül, a sejtek gyors regenerálódását segíti a mihamarabbi szénhidrát utánpótlás.

Folyadék utánpótlás futás közben
Mindig pótold a folyadékot! Nem csak a hosszú futások alatt kell figyelni a folyadék utánpótlására, hanem a futások között is igyunk sokat!

Aludjunk sokat éjszaka
Futás edzés után sok alvásRohanó társadalmunkban próbálunk minél több dolgot elvégezni egy nap. A több nem mindig jobb! Feküdjünk le korán és aludjunk legalább 8 órát!

Figyeljünk oda a sérülésekre
Figyeljünk oda testünk jelzéseire. Szükség esetén jegeljünk, pihentessünk, menjünk orvoshoz; változtassunk futóterepet, futócipőt .

Magaslati edzés
Erre nincs mindenkinek lehetősége, talán nem is ez a legfontosabb.  Viszont - mint Johnson életében is - megfelelő alkalom, hogy a fenti 9 pontban még inkább elkötelezett legyél.

 

Forrás: futas.net
 

vissza
Csatlakozz hozzánk!