Versenyeink
Böngésző
KORÁBBI VERSENYEINK
Főoldal » Táplálkozás » Védelmező zöldségek

Hírek

Védelmező zöldségek
dátum: 2011-11-10 20:52:00

Védelmező zöldségek

Immunrendszered télen extra erősítésre szorul. A téli hetek alatt általában kevesebbet mozgunk, bőrünket kevesebb napsugár éri, a korán beköszöntő sötétség pedig nem a szabadba, hanem a meleg szoba kényelmes kanapéjára csábít. Ilyenkor beteljesül végre a sorsa néhány régen vágyott dvd-nek, polcon várakozó érdekes könyvnek. Édes állapot ez is, főleg, ha melletted ott gőzölög egy finom csésze forró tea és egy-két roppanó gyömbéres süti….

A lelked mellett most kényeztesd egy kicsit jobban az immunrendszered is! Ahhoz, hogy fenntartsd az indián nyár dinamikus, vitamindús táplálékokkal teli életérzéseit, nem szabad teljesen leengedned, különben néhány nap alatt megkezdődik a téli zsírpárnák és megfázások inváziója! Nézz körül a szupermarketek mélyén, és egészséged most ne csupán vitaminbogyókra bízd. Szervezeted mindig jobban díjazza a természet lágy öléről származó táplálékokat, még ha azok télen kevesebb tápanyagot tartalmaznak is. Maradj a téli hetek alatt is friss és egészségtől sugárzó, karcsú és kiegyensúlyozott az alábbi három szuperszonikus zöldség segítségével:



Sárgarépa

A lényeg rosttartalmában és narancs színében rejlik. Reszeld le nagylyukú reszelőn és keverd bármilyen salátához, fogyaszd köretként magában vagy párolt rizzsel keverve. A nyers sárgarépa rostjai béltisztító hatásuknak köszönhetően könnyítik az emésztési folyamatokat, végigsöprik az ember bélrendszerét. A sárgarépa emellett valóságos fiatalító vitaminbomba a maga A-, B-, C- és D-vitamin tartalmával. Leve nagyon finom almával, petrezselyemmel keverve. Szerencsére egész évben kapható, nagyon olcsó zöldség, így heti 2-3 közepes méretű nyers sárgarépát könnyedén a táplálkozásodba iktathatsz!

 


 

 

Cékla

Annyira erős színező anyagok uralkodnak benne, hogy gyerekkorunktól féltjük tőle a ruhánkat… Ami azonban ezt az erős színt adja, az lassítja szervezeted öregedési folyamatait. Kerek gyökér, könnyen hámozható, reszelhető, mint barátja, a sárgarépa. Egész télen kapható, olcsó zöldség. Egyetlen kis gömb nagylyukú reszelőn lereszelve felélénkít egy óriási tál vitaminsalátát! Imádja a bélrendszer, csodálatosan savtalanít, és még a májaddal és epéddel is jót tesz!


Piros kaliforniai paprika

Salátához szeld vékony csíkokra, vagy karikázd finoman, a karikákat pedig vágd félbe, vagy harmadold. Mindig legyen a paprikád nyers, így nyerheted ki belőle hatalmas C-vitamin tartalmát. Olyan sokféle ásványi anyagot tartalmaz, hogy védő tápláléknak is szokták nevezni. Béta-karotin tartalma védelmet nyújt a hideggel összefüggésbe hozható megbetegedésekkel szemben, B-vitamin tartalma jótékonyan hat az idegrendszerre, javítja az anyagcsere folyamatokat, segíti más tápanyagok felszívódását. Minél több zöld és piros paprikafélét fogyasztasz, annál szebb bőrre, körmökre, hajra, és annál egészségesebb fogazatra számíthatsz!

A sárgarépát, céklát és paprikát keverd magas víztartalmú, ropogós jégsaláta levelek és kígyóuborka karikák közé, szórj rá száraz vagy friss oreganót, kakukkfüvet, petrezselymet! A salátakeverék megbolondítható még kevés paradicsommal és néhány vékony szeletke, karikáira szedett póréhagymával, fetasajttal. Dióval szórva, öntettel dúsítva tápláló főételnek is beválik! Nagyszerű öntet lehet rá egy pici extraszűz olívaolaj citromlével, de ezt csak mindig a fogyasztás előtt álló adagra tedd! Lefedve, hűtőszekrényben 3-4 napig garantáltan
eláll. Ilyenkor egyél belőle napi kétszer!

 

 

Forrás: Futeam

vissza
Csatlakozz hozzánk!